Přeskočit na hlavní obsah

Nejnovější článek

Bez LSD na Kraličák nelez

PŘESNĚ PŘED ROKEM jsem slavnostně vylezla na Šerák , což se zapsalo do dějin jako moje první pořádná horská zimní túra.

Vyrazte na Vsetínské vrchy

Máte chuť na výlet do přírody a krásné výhledy, ale na náročné stoupání vás moc neužije, nebo nemáte čas strávit celý den někde v horách? Vyrazte na Vsetín! Mám pro vás tip na příjemnou túru krásnými Vsetínskými vrchy.
Tato trasa měří pohodových 15 kilometrů. Šla jsem ji začátkem prosince 2016. Místy bylo náledí a lépe se mi šlo, když jsem na hřebeni nasadila lehký běh, který mě nadchnul! Trasu jsem tedy zvládla za 3 hodinky i s pauzou na svačinu a potkala jsem pouze jedinou osobu – pána venčícího psa.


Výhodou je, že se nemusíte nikam složitě přesouvat, necelý kilometr po červené turistické značce ze vsetínské vlakové stanice odbočíte doprava a po krátkém prudším stoupání jste mimo civilizaci. Tohle je asi nejnáročnější výstup celého výletu. Nejvyšší bod – Chléviska – má jen 641 m n. mořem.

Až po Chléviska se jde po hřebeni (cca 5,5 km) po červené značce a cesta s pěknými vyhlídkami příjemně ubíhá až na rozcestník Baťková-Chléviska, kde můžete pokračovat na Vysoký Grúň, nebo jako já odbočit na Baťkovou, kde se sestupuje po zelené značce směr osada V Háji a vesnice Liptál.

V Liptálu jsem došla na zastávku Liptál-střed, odkud jezdí autobus zpět na Vsetín. Trasa je opravdu nenáročná a jako dělaná na nedělní vyčištění hlavy po celém týdnu. :-)

Komentáře