Přeskočit na hlavní obsah

Nejnovější článek

Bez LSD na Kraličák nelez

PŘESNĚ PŘED ROKEM jsem slavnostně vylezla na Šerák , což se zapsalo do dějin jako moje první pořádná horská zimní túra.

Snow Film Fest 2017

Už od roku 2011 probíhá od října do prosince ve 200 městech v ČR a SR Snow Film Fest - festival krátkých filmů o lezení, lyžování, snowboardu.

Letos jsem na promítání šla poprvé. Stihla jsem pouze druhý blok, ale byla jsem příjemně překvapená kvalitou filmů.

Co mě trochu zmátlo, tak rozhovor s nějakým českým horolezcem před samotnými filmy. Vůbec mi nebylo jasné, zda šlo o upoutávku nebo reklamu, ani jsem nepřečetla jméno dotyčného. Každopádně to byl tak zbytečný rozhovor... Na otázky, co bylo nejnáročnější nebo jestli měl chuť výstup vzdát, odpovídal pozitivně, takže jsem získala dojem, jak lážoplážový výstup to asi byl (přestože jeden z jejich kolegů omrzl a musel odstoupit)  tohle mi prostě nic nedalo.

Samotné filmy se mi ale líbily. Výstup na Link Sar byl opravdový, na nic si nehrál. Hrdina půlhodinového snímku už v úvodu prozradil, že výstup na Link Sar je příběhem o neúspěchu. Jonathan Griffith se pokouší tuto 7041 m vysokou horu zdolat 3x  neúspěšně. Je velmi motivující vidět to odhodlání, když se do Pákistánu Jonathan s kolegou vrací počtvrté, aby zkusili horu zdolat ze západní strany a pokořit alespoň západní vrchol.

Pocit viny jsem si podle obrázku interpretovala úplně blbě, což mě zaprvé pobavilo, zadruhé jsem byla ráda. Web jsem před odchodem prolétla jen zběžně  na ilustrační fotce jsem zahlédla lyžaře táhnoucí si výbavu. Já ale jako malá měla ráda film Bílý Tesák a vybavila si scénu s rakví, která sjela na led. :-) Ano, představovala jsem si, že to je film o smrti. Jaké pak bylo mé překvapení, když partička privilegovaných lyžařů, která si chce sjet Mont Forel v Grónsku, vezme s sebou svérázného, ale sympatického vědce Aluna Hubbarda, který zkoumá tání ledovců. Je to film o sjetí druhé nejvyšší hory Grónska, ale i o globálním oteplování.

Snow Film Fest - Pocit viny
http://tv.salomon.com/story/guilt-trip

Prvním bonusovým filmem byl sedmiminutový snímek nazvaný Pohádka Johna Shockleeho. Pohádka o 50letém lyžařském instruktorovi z Colorada, který žije nimrodský život v malé chajdě, lyžuje, cítí se ani ne na 30 a nenechává se honit žádnými moderními technologiemi (i když ne 100%, jeho profil najdete na Instagramu) a rádoby standardy kvalitního života. Žije podle svých hodnot a já mu to nepokrytě závidím... :-)

Ski for Freedom mě ve svých 10 minutách nedokázal příběhem moc zaujmout, podle mě by mu prospěla delší časová stopa. Ski4Freedom je neziskový projekt, který si dal za cíl rozšířit lyžování v Pákistánu, naučit děti lyžovat a na olympiádu v roce 2022 postavit pákistánského reprezentanta v lyžování. Wow!

Když to shrnu, Snow Film Fest mě zaujal a už se těším na příští rok na Expediční kameru! :-)

Komentáře