Přeskočit na hlavní obsah

Nejnovější článek

Bez LSD na Kraličák nelez

PŘESNĚ PŘED ROKEM jsem slavnostně vylezla na Šerák , což se zapsalo do dějin jako moje první pořádná horská zimní túra.

Bahnitá cesta na Velký Polom

32 vrcholů Beskyd (2.): Nad Kršlí, Malý Polom, Čuboňov, Burkův Vrch Z, Burkův Vrch, Velký Polom

Když si ukousnete něčeho, co vám zachutná, chcete pak větší kousek... O měsíc později po první túře na 32 vrcholů Beskyd jsem vyrazila na druhou.


Každou trasu jsem se snažila naplánovat tak, abych oběhla co nejvíce vrcholů a cíl byl ve vlakové stanici. Vyšla jsem ráno z Morávky (jezdí sem přímý autobus z Ostravy-Svinova) a skončila v Mostech u Jablunkova.

Šla jsem na konci dubna, asi 3 dny po silných deštích, takže jsem se nevyhnula vyvráceným stromům, pobořenému mostku, bahnu a proudům vody, řinoucí se z kopce přes stezku. Ten den jsem byla asi nejšpinavější turistkou v Beskydech. Kromě jediné party kluků jsem nikoho jiného na té nejhorší části trasy nepotkala. Všichni ostatní lidi na to mají asi radar. :-) Ale já ne. A navíc by mě asi ani vědomí, že cesta nestojí za to, nezastavilo... a proto je mým nejpoužívanějším hashtagem #hikingmetalpunks. :-)

Otázka pro všechny turisty: také jste kvůli kácení už ztratili značku...?



Na tuto túru jsem si extra koupila mapu Slezských Beskyd a Jablunkovska (Edice Klubu českých turistů, č. 97). Měla jsem v plánu jít část cesty po hranici se Slovenskem, v Mapy.cz zde ale žádná trasa není. V klasické mapě ji najdete. Dovedla mě z Malého Polomu až na Velký Polom.


Státní hranice se Slovenskem Malý Polom, Beskydy

Kromě bahna jsem si užila všechno: mlhu, déšť, sluníčko i sněžení. Všeho naštěstí v únosné míře. Zažili jste už "lokální deštík"? Když vede vás prší, zatímco vy jste v suchu? Fascinující jev. :-)

Přibližně v půlce trasy jsem měla kapličku na Muřinkovém vrchu, kde je ohniště a může tady být fajn večerní posezení. Dala jsem si tady svačinu a potkala tři běžce. Taky jsem se podepsala do vrcholové knihy. Nikdy nevím, co do těch knih psát, asi si vymyslím nějakou sérii duchaplných citátů, protože psát o tom, jaké bylo počasí, se mi nechce. :-) 

Nejhorší půlka byla za mnou, zbýval Velký Polom. Pookřála jsem a v paprscích sluníčka napůl šla, napůl klusala k poslednímu vrcholu a pak na Kamennou chatu na Čerchlaném Beskydu, kde jsem si dala k jídlu teplý bigos a pivo.


Shrnutí

Datum: 29. dubna 2017 
Délka: 27 km 
Stoupání: 1 285 m 
Klesání: 1 307 m 

Vrchol

Nadmořská výška

Čas

Nad Kršlí1002 m n. m.11:25
Malý Polom1061 m n. m.12:19
Čuboňov1011 m n. m.12:55
Burkův Vrch Z1021 m n. m.13:45
Burkův Vrch1032 m n. m.14:11
Velký Polom1067 m n. m.15:26

Nad Kršlí, BeskydyČuboňov, Beskydy

Cesta na Burkův VrchVelký Polom, Beskydy

Reebok Wild Terrain v terénu

Příště: Travný

Komentáře